Przewierty pod drogami, torami kolejowymi, ciekami wodnymi

Przewierty pod drogami, podobnie jak przeciski, stanowią w naszym kraju jedną z najnowocześniejszych metod bezwykopowej budowy sieci podziemnych. Do połowy lat dziewięćdziesiątych w naszym kraju stosowano przede wszystkim metody niesterowalne, co oznacza, że wiele prac było realizowanych przy zastosowaniu przecisków pneumatycznych przebijakiem. Popularne było również wbijanie rur stalowych, a gdzieniegdzie stosowano także przeciski hydrauliczne. Te ostatnie można podzielić na dwie grupy: niesterowane oraz sterowane.

Obecnie przewierty częściej niż przeciski pod drogą są stosowane w Polsce na coraz szerszą skalę, zwłaszcza w przypadku przeszkód terenowych: naturalnych i inżynierskich.

Profesjonalne przewierty pod drogami

Przewierty pod drogami, w odróżnieniu od przecisków mogą być wykonywane praktycznie w każdym rodzaju gruntu , oczywiście przy zastosowaniu odpowiednich narzędzi urabiających i po dobraniu właściwej płuczki wiertniczej.

Przewiert sterowany to prosty, tani i niezawodny sposób bezwykopowej budowy sieci podziemnych, który z całą pewnością w przyszłości będzie stawał się coraz bardziej powszechny.